FietspraatLaatste Nieuws (slideshow)NieuwsToerpraat

Zwift – “Ocean Lava Cliffside Loop” Donderdagavond 27-01-2022 19:30 uur

“Ocean Lava Cliffside Loop”
Een bochtig, glooiend, smal stuk klifweg die de lagere delen verbindt.

Deze route is een geweldige keuze voor iedereen die op zoek is naar een schilderachtige rit langs de bezienswaardigheden van Watopië.

Deze lus begint in het centrum van Watopia, in de richting van de vulkaan. Nadat we rond die magmanamous berg en over de landbrug zijn gegaan, beklimmen we het korte onverharde zijpad naar de Italiaanse villa’s. Maar er is geen tijd om te pauzeren voor pizza – we zijn op reis, dus we gaan rechtsaf Ocean Boulevard op en dalen af ​​naar het vissersdorp, terwijl we rechtdoor blijven bij de windmolens terwijl we richting de Epic KOM en Mayan Jungle-gebieden gaan.

Net op de weg is de enige substantiële beklimming van deze route: een winst van 67 meter die begint met een steil, kronkelend gedeelte voordat het afvlakt in een geleidelijke klim op de brug. Dit is het begin van de Epic KOM Reverse, maar je zult die klim op de route van vandaag niet echt voltooien. Ook: dit is waar kracht-naar-gewicht werkpaarden hun spullen in races zullen laten zien, dus wees voorbereid om alles uit deze sectie te halen.
U kunt later herstellen!

Nu is het tijd voor het nieuwe asfalt – een bocht naar links brengt ons op de Epic KOM Bypass-sectie. Merk op hoe de weg smaller wordt, waardoor de perceptie van snelheid toeneemt en je het gevoel krijgt dat die klif aan je linkerkant net  iets te dichtbij is. Deze bypass voelt aan als gemakkelijke, draaiende rollen, maar het is eigenlijk een vals plat in deze richting. Je klimt nog steeds, maar voelt op de een of andere manier sneller aan dankzij de smalle, bochtige weg en af ​​en toe korte afdalingen.

Na de rondweg ga je linksaf de hangbrug op en daal je af naar de Ocean Boulevard-tunnel. Bijna daar! Een snelle helling uit de tunnel en je bent terug in het centrum van Watopia. Goed werk!

Eigenlijk is de samenvatting van de bovenstaande tekst “VERDEEL JE KRACHTEN” ga niet te snel weg en blijf als groep rijden. Zo kunnen we de kracht van de groep gebruiken om een mooie tocht te maken.

En zoals altijd in Zwift blijf trappen het elastiek staat aan!