BlogMTB blog

Met TV Zoetermeer ’77 naar MTB parcours Oostvoorne

Vandaag stond er op de kalender van TV Zoetermeer ’77 een MTB rit op het parcours van Oostvoorne. In de MTB app deed John de oproep. Helaas reageerde maar 3 van de 21 mountainbikers. Gerard deed gisteren middag nog maar een oproep en gelukkig melde zich nog 1 deelnemer. 3 melden dat ze niet konden en voor de rest bleef het stil. Misschien ben ik ouderwets, maar ik verwacht meer communicatie in een app groep .

Maar goed met 6 man de afspraak gemaakt om 10 uur starten bij restaurant de Duinrand. Gisteren avond op YouTube nog even de route gekeken hoe de route loopt en mijn Stumpie klaargemaakt voor wat MTB plezier. Samen met Gerard reden we via een koffie break in Vlaardingen naar Oostvoorne.

Onderweg nog druk keuvelend over het ZaMo groep A ritje op de racefiets van gisteren. Toen we er bijna waren belde Aad. Hij was bang dat we al vertrokken waren. Na het gebruikelijke welkom heten, omkleden en afspraken maken. Vertrokken we 10.05 uur voor ons eerste rondje. Oostvoorne mtb parcours heeft een lengte van 11 km.

Het is gedeeltelijke door wat bos en gedeeltelijk over een duinrand. Mooi vergezichten wisselen zich af met de vieze chemie van de Maasvlakte. Gelukkig stond de wind gunstig en bleef de stank ons gespaard. Achteraf vond ik het een werkrondje. Er zit eigenlijk geen flow in het parcours. Ze doen zeker hun best om het uitdagender te maken door het aanbrengen van obstakels. Ik vind ik dat ze de plank daarin mis slaan.

Het eerste verkenningsrondje hebben we steeds even gewacht om te groeperen. Tweede rondje trok Bert zo heftig de gang erin dat bij mij de oogkleppen opgingen en ik het rondje met een hartslag van 165 heb afgewerkt. Daarna terug gereden om de rest op de foto te zetten.
Na het 2e rondje, koffie stop met een uitsmijter. Gelijk kwamen de verhalen over het parcours. Er zitten drops in die best gevaarlijk zijn en die in Zoetermeer zeker niet mogen. Bij de twee gevaarlijkste stond wel een bordje. Op naar het 3e rondje. Je krijgt het parcours een beetje door. En ik het bos pakte ik zomaar een flow op. Verder wat mijn techniek bijgeschaafd in dit rondje. En lekker met Gerard opgereden. Terug kijkend heb ik lekker gefietst en was het een gezellig tvz77 mtb ritje.

Gerard, André, John, Aad en Bert thanks hiervoor.